Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
πρεμιέρα την Παρασκευή 12  Μαΐου

Η “απόλυτη μαγεία” από το ΚΘΒΕ

πρεμιέρα την Παρασκευή 12 Μαΐου
από xper
δημοσιεύτηκε7 May, 2023
ΧΩΡΙΣσχόλια

Η νέα παραγωγή του ΚΘΒΕ «ΑΠΟΛΥΤΗ ΜΑΓΕΙΑ», που θα παρουσιαστεί στο Φουαγιέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε δραματουργία Αγγελικής Παπούλια και σκηνοθεσία Χρήστου Πασσαλή, θα κάνει πρεμιέρα την Παρασκευή 12  Μαΐου.

ο

Μια πρωτότυπη παραγωγή devised theatre, όπου πρωταγωνιστεί το μεταφυσικό στοιχείο, και ταυτόχρονα μια συγκινητική και αστεία τελετή αποχαιρετισμού, με την Αγγελική Παπούλια και τον Χρήστο Πασσαλή να υπογράφουν το κείμενο της παράστασης.

Σ’ αυτή την πόλη τα πράγματα εξαφανίζονται το ένα μετά το άλλο. Θα δεις. Σύντομα θα εξαφανιστεί κάτι από την ζωή σου. Αλλά μην ανησυχείς, δεν προκαλεί πόνο αυτή η εξαφάνιση, δεν θα σου φέρει καν λύπη. Ένα πρωί απλώς θα ξυπνήσεις και θα έχει τελειώσει, πριν καν το καταλάβεις. Θα είσαι ακόμα ξαπλωμένη στο κρεβάτι με κλειστά τα μάτια και θα νιώσεις ότι κάτι έχει αλλάξει σε σχέση με χθες το βράδυ και τότε θα καταλάβεις ότι έχασες κάτι, ότι κάτι εξαφανίστηκε από την πόλη. Μετά από κάθε εξαφάνιση, η πόλη είναι σε αναστάτωση. Οι άνθρωποι μαζεύονται σε μικρές ομάδες και μιλάνε για τις μνήμες τους σε σχέση με αυτό που χάθηκε. Υπάρχει πόνος και ενός είδους θλίψη και ο ένας προσπαθεί να παρηγορήσει τον άλλον. Αν αυτό που χάθηκε είναι αντικείμενο, μαζεύουμε τα αντικείμενα και τα καίμε ή τα θάβουμε ή τα ρίχνουμε στη θάλασσα. Αλλά κανείς δεν το κάνει θέμα, σε μερικές μέρες έχει τελειώσει. Σύντομα, όλα είναι όπως παλιά, σαν να μην συνέβη τίποτα, και κανείς δεν μπορεί καν να θυμηθεί τι ήταν αυτό που εξαφανίστηκε. Την μέρα που εξαφανίστηκαν τα αρώματα, μαζευτήκαμε μπροστά στη θάλασσα, ανοίξαμε τα μπουκαλάκια και ρίξαμε το περιεχόμενό τους βλέποντας το άρωμα να διαλύεται μέσα στο νερό. Μερικά κορίτσια κρατούσαν τα μπουκαλάκια κοντά στη μύτη τους για τελευταία φορά η ικανότητά τους να μυρίσουν το άρωμα είχε ήδη αδυνατίσει, μαζί με την μνήμη τους του τι σήμαινε η λέξη άρωμα. Η θάλασσα μύριζε για δυο-τρεις μέρες και πέθαναν μερικά ψάρια. Αλλά κανείς δεν φαινόταν να δίνει σημασία. Βλέπεις, η ίδια η έννοια του αρώματος είχε εξαφανιστεί από το κεφάλι τους.

Από το μυθιστόρημα της YokoOgawa, «H αστυνομία της μνήμης»

Σημείωμα Δραματουργού

Σε ένα νησί όλα εξαφανίζονται σταδιακά και αθόρυβα. Ιδέες, γεγονότα, αντικείμενα χάνονται από τη μια μέρα στην άλλη, αφήνοντας τη μνήμη των κατοίκων κενή και άχρηστη. Η κοινότητα εφευρίσκει ιδιαίτερες και αυτοσχέδιες τελετές για να αποχαιρετήσει όλα αυτά που έχουν εξαφανιστεί. Μια κοινότητα ανθρώπων σε τραυματική συνθήκη, που αναμετριέται με την απώλεια και την εξαφάνιση. Προσπαθεί να επικοινωνήσει με πνεύματα του παρελθόντος ή του μέλλοντος σαν μια ύστατη προσπάθεια να βρει απαντήσεις από ανώτερες δυνάμεις για την ολοένα αυξανόμενη αστάθεια και ανασφάλεια της.

Εμπνευσμένη από το μυθιστόρημα της YokoOgawa, Η αστυνομία της μνήμης, η Απόλυτη Μαγεία αναζητά τρόπους να εισχωρήσει στις ασυνείδητες περιοχές του ανθρώπινου νου και να ανασύρει τόπους διαφυγής και στιγμές αλληλεπίδρασης με το μυστηριακό σύμπαν που μας περιβάλλει.

Αγγελική Παπούλια

Σημείωμα Σκηνοθέτη

Η Απόλυτη Μαγεία είναι μια τελετή.

Οι θεατές γίνονται θεατές μιας τελετής.

Τα πνεύματα γεμίζουν το χώρο. Κάποια είναι αληθινά, κάποια είναι ψεύτικα, πότε δεν ξέρει κανείς. Κάποια τα υποδύονται, κάποια κινούν μαγικά τις καρέκλες στον χώρο ή ανοίγουν τις τηλεοράσεις και εμφανίζονται μέσα από την οθόνη. Ή δίνουν απαντήσεις στις ερωτήσεις που μας κρατάνε άγρυπνους τη νύχτα.

Το νησί όπου κατοικούν οι ήρωες της παράστασης αδειάζει συνεχώς: αδειάζει από τριαντάφυλλα, από μπάλες μπάσκετ, από βάρκες, από βιβλία. Αντικείμενα, άνθρωποι, ιδέες και αναμνήσεις εξαφανίζονται αφήνοντας πίσω τους ένα παράλογο κενό. Η κεντρική εξουσία γίνεται όλο και πιο κυνική, όλο και πιο ανίκανη, όλο και πιο επικίνδυνη. Όπως συμβαίνει και στον δικό μας, τον εκτός μυθοπλασίας κόσμο. Η πραγματικότητα μοιάζει σαν να αδειάζει από νόημα. Όπως συμβαίνει και με την δική μας, εκτός μυθοπλασίας πραγματικότητα.

Οι ήρωες της παράστασης ζούνε σε μια μεταιχμιακή κατάσταση, σε μια γκρίζα περιοχή. Δεν καταλαβαίνουμε αν πιστεύουν σε αυτά που κάνουν, αν όντως βρίσκουν κάτι ουσιαστικό σε αυτές τις τελετές ή αν στην πραγματικότητα το μόνο που αναζητούν είναι να είναι με άλλους ανθρώπους, αν το μόνο που ψάχνουν είναι η αγάπη ή έστω η θέρμη και η προστασία που παρέχει μερικές φορές η ομάδα. Οι τελετές που οργανώνουν είναι ένα μείγμα διασκέδασης, πίστης, ιδεοληψίας, ανοησίας και μιας πιεστικής ανάγκης για επικοινωνία, επικοινωνία με τους συνανθρώπους και επικοινωνία με άγνωστες μορφές. Είναι ο μόνος τρόπος που έχουν βρει στην προσπάθειά τους να αποκωδικοποιήσουν τις παράλογες εξαφανίσεις που συμβαίνουν γύρω τους και να ψάξουν έναν μηχανισμό αντίδρασης και ελπίδας.

Η παράσταση είναι σκηνοθετημένη πάνω σε μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στο δράμα, τη φάρσα και το μεταφυσικό θρίλερ. Χρησιμοποιεί και συχνά παρωδεί όλα τα τρικ και τα εφέ των ταινιών θρίλερ και ισορροπεί ανάμεσα στην αποκάλυψη του θεατρικού μηχανισμού και την αποθέωση της θεατρικής ψευδαίσθησης. Δεν είναι κανείς σίγουρος αν τα θαύματα που συμβαίνουν επί σκηνής είναι αληθινά ή σκηνοθετημένα. Όπως ακριβώς στη ζωή. Δεν είναι κανείς σίγουρος αν ο τρόμος είναι πραγματικός ή σκηνοθετημένος. Όπως ακριβώς στη ζωή.

Η Απόλυτη Μαγεία είναι μια αστεία και συγκινητική δημόσια τελετή όπου οι πολίτες συγκεντρώνονται για να αποχαιρετήσουν όσα έχουν χαθεί και για να διατυπώσουν τις καινούριες ερωτήσεις, τις ερωτήσεις αυτές που θα θέσουν τις βάσεις για το Νέο που έρχεται.

Και κυρίως, για να βρούνε ξανά την αγάπη.

Χρήστος Πασσαλής

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Δραματουργία- Κείμενο: Αγγελική Παπούλια

Σκηνοθεσία- Κείμενο: Χρήστος Πασσαλής

Σκηνικά: Θάλεια Μέλισσα

Κοστούμια: Βασιλεία Ροζάνα

Μουσική: Δημοσθένης Γρίβας

Κίνηση- Βοηθός σκηνοθέτη: Σοφία Παπανικάνδρου

Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Οργάνωση παραγωγής: Ειρήνη Χατζηκυριακίδου

Θεατρικό μακιγιάζ: Μαντώ Καμάρα

Φωτογραφίες: MikeRafail (ThatLongBlackCloud)

Διανομή:

Λουκία Βασιλείου, Γιάννης Γκρέζιος, Νατάσσα Δαλιάκα,  Άννα Ευθυμίου, Άννα Κόπακα, Χριστίνα Μπακαστάθη, Ορέστης Παλιαδέλης, Γιώργος Παπαδάκος

Πληροφορίες

Φουαγιέ ΕΜΣ (Εθνικής Αμύνης 2)

Πρεμιέρα: Παρασκευή 12 Μαΐου, στις 21.00

Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά (η παράσταση δεν έχει διάλειμμα)

 

΄Ωρες παραστάσεων

Τετάρτη-Πέμπτη-Παρασκευή-Kυριακή: 21.00

Σάββατο: 19.00 & 21.00

 

Προπώληση: ntng.gr |viva.gr | 11876 |

Πληροφορίες κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ

 

Ωράριο Λειτουργίας Ταμείων

Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου):

Δευτέρα – Κυριακή, 08:30 – 21:30

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2):

Τετάρτη – Κυριακή, 14:00 – 21:30

Θέατρο της Μονής Λαζαριστών (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη):

Τετάρτη – Κυριακή, 14:00- 21:30

Πλατεία Αριστοτέλους: 

Τρίτη – Σάββατο, 11:00 – 19:00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

ΦΟΥΑΓΙΕ ΕΜΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ΣΑΒΒΑΤΟ& ΚΥΡΙΑΚΗ: 21:00

Γενική είσοδος: 12€

Εκπτωτικό Εισιτήριο: 8€ (Φοιτητικό- Μαθητικό, πολύτεκνοι, Άνω των 65, Ομαδικό, Εκπαιδευτικών)

ΠΕΜΠΤΗ ΛΑΪΚΗ 21:00  & ΣΑΒΒΑΤΟ στις 19:00

Γενική είσοδος: 10€

Εκπτωτικό Εισιτήριο: 8€ (Φοιτητικό- Μαθητικό, πολύτεκνοι, Άνω των 65, Ομαδικό, Εκπαιδευτικών)

ΑΜΕΑ: Δωρεάν (απαιτείται η τηλεφωνική κράτηση)

ΑΝΕΡΓΩΝ: Δωρεάν 5 θέσεις ανά ημέρα παράστασης  στο Φουαγιέ της ΕΜΣ (απαιτείται η τηλεφωνική κράτηση)

Ισχύουν ατέλειες ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Σκηνοθετών.

Κατόπιν της εξαντλήσεως των θέσεων τιμή εισιτήριου 5

Προσφέρεται «Εισιτήριο της παρέας» για 3 άτομα 25και 4 άτομα 30

(απαιτείται  η  αγορά των εισιτηρίων από τα ταμεία του ΚΘΒΕ και όχι ηλεκτρονικά)

 

Φοιτητικό εισιτήριο: από 3 έως 6 άτομα, τιμή 7 / άτομο. Άνω των 10 ατόμων, τιμή5 / άτομο.

 

Ομαδικές κρατήσεις (άνω των 10 ατόμων): 2315 200 011 & 2315 200 012

LoyaltyClub

Οι κάτοχοι των καρτών του LoyaltyClubτου ΚΘΒΕ μπορούν να παρακολουθήσουν  όλες τις παραστάσεις χωρίς αντίτιμο, απολαμβάνοντας συγχρόνως και πολλά άλλα προνόμια.

 

Loyalty Card ΑΠΛΗ: 100€, Loyalty Card EXTRA: 200€, Loyalty Card VIP: 300€

START THINKING GREEN

Στο πλαίσιο της οικολογικής πολιτικής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος τα ψηφιακά προγράμματα των παραστάσεών του πωλούνται σε ψηφιακή μορφή σε προνομιακή τιμή.